050-9990751

פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות

רשתות חברתיות הן מקום מפגש עבור רבים מאיתנו. רשת חברתית כמו למשל מקושרים הינה רשת חברתית הכתובה בשפה העברית ואשר תפקידה לקשר בין אנשים שונים.

מקושרים רשת חברתית אשר נחשבת לסיפור הצלחה ואף נמכרה באחרונה לוואלה תמורת כמה מיליונים. רשתות חברתיות מכליות אנשים בעלי תחומי התעניינות משותפים.

אם פעם על מנת להכיר חברים היינו צריכים ללכת לפאב או להכירם על ספסל הלימודים הרי שכיום הרבה בזכות המהפכה של הרשת החברתית אנו יכולים ליצור קשרים דרך חבר אחד משותף. ישנן היום הרבה רשתות חברתיות, כאשר הבולטת בהן היא כמובן הרשת החברתית- פייסבוק.

פייסבוק כרשת חברתית הינה פורצת דרך בכך שהיא יצרה מצב ש”אם אתה לא שם אתה לא קיים” אם אתה לא נכנס לפייסבוק אתה לא יודע שיש מסיבה ושהשיעור בפקולטה התבטל וכו’. רשתות חברתיות רבות כמו פייסבוק למשל, פתחו מעין אתר הכרות אחד גדול, היתרון בפייסבוק כרשת חברתית נעוץ בכך שהיא עלתה על עקב אכילס גדול מאוד אצל ציבור הרווקים והרווקות: החשש לגלוש באתרי הכרויות.

ברגע שפייסבוק מוכרת כרשת חברתית לכל דבר עניין היא “מוכשרת” על ידי הציבור כדרך לגיטימית להכיר בו. לאף אחד אין כיום חשש להגיד שהוא הכיר את בת זוגו בפייסבוק פשוט משום שהדבר הפך כבר לנורמה.

מקושרים כרשת חברתית עונה על הצרכים של האוכלוסייה היותר צעירה בעוד שרשת חברתית כקפה דה מרקר למשל, עונה על הצרכים של קהילת השיווק והפרסום.

ישנן רשתות חברתיות אפילו עוד יותר נישתיים המספקים איזור וירטואלי לאנשים בתחומי אומנות, אתר ארטיק מספק תיק עבודות וירטואלי ללא הגבלת מקום ליצירות אומנות, כתיבה יצירתית.

למקצועות לימודיים רשת חברתית לסטודנטים הלומדים תואר שני במשפטים שנקרא קלאסה והרשימה עוד ארוכה…

להקים רשת חברתית היא לא עניין פשוט אולם ברגע שמצליחים ליצור את התשתית הנכונה נשאר רק לאסוף את החברים ברשת ולקבץ אותם תחת אתר אחד. הקמת פייסבוק למשל הייתה עניין שלקח לא מעט זמן במהלכו עבדו על האפליקציות השונות ודאגו לתשתית, רק לאחר מכן החל גיוס החברים ברשת שהיום מקיפה עולם וחובקת יבשות.

כיום נדמה כאילו רשתות חברתיות היו כאן מאז ומעולם ולא נראה שהמצב הולך להשתנות בזמן הקרוב, כולי לתקווה שכל אחד ואחת מכם ימצאו את מקומם ברשת החברתית המתאימה לו.

  • צור קשר 0509990751