050-9990751

תגיות מטא טיפים לקידום אתרים במנועי חיפוש

קידום אתרים במנועי חיפוש מתחיל בעולם תגיות מטא (meta tags). מטא טאגס מאפשרות לאתרי האינטרנט להיות יותר זמינים וקריאים למנועי החיפוש השונים. חשיבות הימצא תגית מטא באתר בעלות משמעות קריטית לקידומו של אתר במנועי החיפוש ובפרט “בגוגל” תורמות לחשיפת הדפים בצורה אופטימאלית במאות ואף אלפי אחוזי חשיפה במידה ולא היינו שמים תגיות לתוכן.

נתחיל בטיפ מאוד חשוב שהרבה מקדמים לוקים בו. הכנסת תגיות זהות בכל הדפים.
מומלץ לא לעשות זאת אלא לגוון בתגיות המטא ובכלל בתכני האתר.
תוכן החוזר על עצמו בעשרות דפים פחות אפקטיבי מתוכן שונה.

ישנן תגיות מטא רבות, לפניכם התגיות החשובות ביותר

כותרת – title
מופיעה בכותרת הדפדפן (מעל שורת הכתובת) הינה התגית החשובה ביותר, היא התגית שמנועי החיפוש סורקים ומכניסים ככותרת התוצאה בחיפושי הגולשים.

כותרת – טיפים לקידום אתרים
על הכותרת להיות קצרה מ 7 מילים (עד 70 תווים כולל רווחים).
במידה ואתם מקימים אתר שמטרתו כניסות מקידום אורגני מומלץ להקפיד שהכותרת לא תכיל מילים שלא נוגעות לקידום האתר אפילו עם מדובר בשם האתר. שם האתר מומלץ במקרים שמטרתכם היא למתג את האתר ואנשים יחזרו אליו בעקבות שמו.

תוכן מעניין
מכיוון שזאת התגית שהגולשים רואים מעבר לתמציתית עליה להיות מעניינת ומקורית שתגרום לגולשים ללחוץ ולהיכנס לאתר. לדוגמא: “טיולים לחו”ל” לעומת “טיולים לאירופה – מבצעים חדשים”

טיולים לחו”ל הינו מונח מאוד כללי שמצד אחד קשה לקדם אותו ולהגיע לדפים ראשונים ומצד שני הוא גם לא מושך כמו “טיולים לאירופה – מבצעים ומחירים חסרי תקדים”. אנשים הרוצים לנסוע לנופש ירצו לדעת מה המבצע ומלל כזה יביא תנועה ממוקדת יותר ממודעה כללית.

מבנה המשפט
החלק אותו רוצים להדגיש מומלץ לרוב שיופיע בתחילת המשפט מתחילים קורס בקידום אתר לעומת קידום אתרים מתחיל קורס.
מנוע חיפוש סורק את המשפט מתחילתו לסופו וכך גם סדר חשיבות הדברים לכן יש להכניס את מילות המפתח החשובות לתחילת המשפט אך אם זאת במידה וישנו משפט גנרי כמו איך לקדם אתר בצורה הטובה ביותר עדיף לא לשנותו מכיוון שגוגל מעדיף לתת לגולש את מה שהוא חיפש ומרבית הגולשים לא יחפש לקדם אתר – איך עושים בצורה הטובה ביותר…

שגיאות כתיב
לא מומלץ להכניס שגיאות כתיב, אמנם רבים הפעמים שאנשים טועים בכתיבה או מתעצלים אבל מנועי החיפוש שינו את האלגוריתם שייתנו חשיבות פחות לאתרים שרושמים “תגיות מטא” בצורה הבאה “,dhu, nyt” לכן הימנעו מטעויות דוגמא זו לפחות לא בכותרת.

תיאור – Meta description
תיאור התוכן באופן תמציתי קצר וקולע, צריך להכיל את המילים החשובות אותם רוצים להדגיש בדף. טיפים לקידום אתרים

עכבישי גוגל הסורקים את האתר ומציגים אותו לגולש מציגים עד 160 מילה, יאהו 165 לכן מומלץ לא להרחיב במילים בתיאור אלא לתת מידע תמציתי וחשוב לגולש לכן מומלץ להכניס עד 160 מילה וישנם מקדמי אתרים שמכניסים אף פחות מ100 מילים.

תקציר – Abstract Meta Tag
תגית חשובה בעיקר למנועי חיפוש שלא תומכים בתגית התיאור (Meta description) הרוב כן תומכים ולכן תגית זו פחות חשובה, תגית התקציר מתארת בשורה אחת את העמוד ולכן נותנת מענה מהיר לעכבישים בעת סריקת הדף.

טיפ לקידום אתרים
תגית התקציר צריכה להיות פחות מ 10 מילים

מילות מפתח – keywords
בשנים האחרונות גוגל מעט הוריד מחשיבות הקיוורד (keywords) אך מנועי חיפוש אחרים עדיין משתמשים בהן.

טיפים לקידום אתרים
להכניס מספר מילים מצומצם המופרדות בפסיקים. (3-4 מילות מפתח אותן מעוניינים לחזק)
לא להכניס מילות מפתח זהות מספר פעמים באותו התוכן.

תגיות כותרות הדף – H1, H2, H3, H4, H5

כותרות הדף מאפשרות לסורקי התוכן להבין את ההיררכיה של הדף בצורה הטובה ביותר.
השימוש בהן צריך להיות בתצורה הבאה.
סדר החשיבות של הכותרות הינן מH1 ל H6 בצורה היררכית כאשר H1 הכי חשובה…
H1 – כותרת החשובה ביותר בסדרה, צריכה להופיע פעם אחת בלבד כאשר המונח אותו אנו רוצים לקדם צריך להופיע בו בעדיפות לתחילת המשפט או כמרכיב הגיוני בתוכו.
H2 – כותרות משניות צריכות להכיל את מילות המפתח השונות בוריאציות ומיקומים שונים במשפט.
לא מומלץ להפריז בכותרות אלו. לאחר מכן בסדר חשיבות ניתן להשתמש בH3 כתתי קטגוריות ועוד.

תגית השפה – meta language tag

מציין את השפה של האתר, אפילו באתרים רב לשוניים צריכה להיות מצוינת שפת ברירת המחדל במטא טאגס בכדי שלמנועי החיפוש תהיה האינדיקציה על איזו שפה לשים את רוב כוחה.

תגית כותב התוכן (תג מחבר) – tag author
השם של האדם שהכניס את התוכן.

טיפים על תג מחבר
תג מחבר אופציונאלי
לא עוזר בדירוג מנועי חיפוש ונחשב כתג מטא אינפורמטיבי רגיל
מומלץ לשימוש כאשר ישנם כותבים רבים באתר ותג זה יכול לשמש כמעקב.

תגית מטא אימייל – tag email

מאפשר הכנסת מידע של כתובת דואר אלקטרוני של כותב התוכן.

תגיות זכויות יוצרים – tag copyright

שנת היצירה ושם היוצר המשמשים לכלול זכויות יוצרים, סימן מסחרי, פטנט או מידע אחר בנוגע לקניין רוחני אך עם זאת תגית זו לא תגן על התוכן שלך ולכן יש ליצור הליך משפטי עם עורך דין להבטיח את זכויותיך.

תגית ביקור חוזר – tag revisit

תגית האומרת לעכבישים מתי לחזור לדף, לעיתים תכנים מתעדכנים באופן תכוף יותר וצריכים גישה תדירה יותר של סריקת עכבישים, מתאים לבלוגים, אתרי חדשות, פורומים מודעות ועוד.

תגית פג תוקף – expires

התאריך שבו התוכן פג תוקף – למשל מבצע שמסתיים בתאריך מסוים ולאחר מכן כבר לא צריך להיות מתוייג ומקודם בדפים ראשונים דבר שיבלבל את הגולשים.

תגית רובוט – robot הכניסה לעכבישים אסורה!

באמצעות תגית זו אנו אומרים לסורקים לא להיכנס לאותם דפים ספציפיים. תגית זו מכילה מספר אפשרויות:
הכול – all
מאפשר סריקה מלאה של הדף.
לא לאנדקס – no index
מאפשר סריקה אך לא מאפשר לאנדקס את הדפים.
לא לעקוב – לא לאנדקס
רובוטים יכולים לאנדקס את הדף אך לא לעקוב אחריו.
ללא – none
העכבישים לא יכולים לצפות, לעקוב או לאנדקס את הדף.
שפה – language
בחירת שפת ברירת המחדל של האתר, עוזר למנועי החיפוש להבין לאן האתר שייך.
למשל אתר בעברית כשקהל היעד ישראלים אותו שיוך באמצעות תגית השפה ייתן מיקוד אפקטיבי ואיכותי יותר בחיפוש האזורי.

זיכרון מטמון – page caching

ברירת המחדל של הדפדפנים לרוב לא מנקים את הדפדפן תגית זו מאפשר ניקוי מטמון באופן אוטמטי לאתר.

תג תגובות – comments

בעבר היו משתמשים בתג התגובות בתוך תגי html על מנת לחזק את קידום הדף, אך בדיקות רבות נעשו בנושא וככל הנראה לתגית התגובות אין השפעה ממשית בקידום האורגני של הדף.

תמונות – image alt tags

המטרה של תגית התמונות היא לעזור למנועי החיפוש להבין מה יש בתוך התמונה. לכן בדפים עם תמונות מומלץ להשתמש בתגית זו ובנוסף וכתמיכה להכניס מלל מתחת לתמונה שתומכת במלל של התגית ובכך מוסיפה לכוחה.

סיכום חשיבות תגיות המטא לקידום אתר אינטרנט

שימוש והבנה נכונה של תגיות המטא והכנסת מילות מפתח בצורה טובה לאתר האינטרנט מהווים גורם חשוב להצלחתו וסריקתו באופן אופטימאלי במנועי החיפוש. אך יש לזכור שתוכן המטא מהווה מרכיב קטן בניצחון הקידום אך לא רק! קישורים איכותיים מאתרים בעלי דירוג ראנק (page rank) גבוה ואמינים, בנוסף מומלץ להציד תוכן נוח לקריאה, כתוב במרווחים, ללא שגיאות כל זאת ועוד יביאו את האתר לצמיחה וקידום אתר באופן אורגני יעיל ומנצח.

  • צור קשר 0509990751