050-9990751

בניית אתרים – מסחר אלקטרוני

<

אחד המוצרים המבוקשים ביותר בתחום בניית אתרים הוא אתרי מסחר אלקטרוני, הידועים גם בשם חנויות וירטואליות, שכן אנחנו קונים יותר ויותר דרך האינטרנט במקום בחנויות “רגילות”, ובהתאם כל עסק שרוצה להגדיל את מכירותיו חייב למעשה לאפשר ללקוחותיו לרכוש מוצרים בקלות ובנוחות מבלי לצאת מהבית או תוך כדי שהוא גולש בסמארטפון.

על מנת להבין עד כמה נרחב השימוש באינטרנט לצורך רכישת מוצרים רבים ומגוונים, ניתן להתרשם מתוצאות סקר שנערך בארה”ב לקראת חג המולד של 2013, ולפיהן 53% מהאמריקאים יערכו את קניות חג המולד שלהם דרך הרשת, וזאת לעומת 30% בלבד עשור קודם לכן. סקר דומה שנערך בבריטניה לקראת הבוקסינג דיי גילה ממצאים דומים: יותר אנשים מתכננים לרכוש מוצרים דרך האינטרנט מאשר להגיע פיזית לחנויות, כך שהמסקנה ברורה – חנויות וירטואליות הן מציאות ממשית ורווחית מאוד. גם בישראל המגמה חד משמעית, ועל פי סקר שנערך בשנת 2013 רק אחד מכל שישה ישראלים נמנע מרכישות דרך האינטרנט, ואילו היקף הקניות של מי שכן עושה זאת, כאמור הרוב הגדול, הולך ועולה משנה לשנה.

בניית אתרים שמטרתם מסחר אלקטרוני, אם כך, היא הכרח עבור יותר ויותר עסקים בימינו, וכשם שחנות פיזית טובה היא כזו המספקת חווית קנייה מלהיבה, כך גם חנות אינטרנטית איכותית חייבת להעניק ללקוחות הגולשים אליה חוויה חיובית, שכן אחרת – בלחיצת כפתור או הינף אצבע – הם יעברו לחנות אחרת.

בפרט יש להקדיש תשומת לב לניווט בחנות, לעיצוב (שיציג את המוצרים באופן מפרגן במיוחד), לקלות הרכישה וכמובן לאבטחת המידע.

התמצאות

כשם שחנות פיזית בה קשה לנו למצוא את מבוקשנו מפחיתה את הסיכוי שנבצע בה קניות כך גם בניית אתרים עבור חנות וירטואלית חייבת לאפשר לגולשים לאתר כל מוצר קיים בקלות ובמהירות (מה גם שבחנות וירטואלית אין, לפחות לעת עתה, מוכרים שיכולים לסייע).

לשם כך חשוב להקפיד על מבנה נכון ואינטואיטיבי של האתר מבחינת הניווט והמעבר מקטגוריה לקטגוריה וממוצר למוצר, וכן לבנות מערכת חיפוש יעילה, ידידותית למשתמש והמאפשרת סוגי חיפושים שונים.

עיצוב מושך

כשם שבחנות פיזית מושקעים לא מעט משאבים בהצגת המוצרים כך שהרצון לרכוש אותם יגבר, כך גם חנויות וירטואליות חייבות להיות מעוצבות בצורה חכמה: בבניית אתרים למסחר אלקטרוני חשוב מאוד להשתמש בתמונות מושכות עין, אם כי מצד שני גם להיזהר משימוש יתר בתמונות “כבדות” שעלולות להאט את זמן טעינת האתר ולהרחיק גולשים, ובנוסף להבליט מוצרים שבמבצע או מוצרים אחרים שלבעל העסק חשוב במיוחד למכור.

רכישה בקלות

כשם שבחנות פיזית תור ארוך מדי בקופות או כל בעיה אחרת המונעת רכישה במהירות עלולים לגרום ללקוחות שכבר בחרו מוצרים ורוצים לקנות אותם לוותר על התענוג, כך גם בחנות וירטואלית חשוב להימנע מעיכובים מיותרים בתהליך הרכישה.

חברת בניית אתרים בעלת ניסיון נרחב בחנויות וירטואליות תדע להקים “קופה” המבטיחה מימוש מהיר של הרצון לרכוש, וכך למקסם את הרווחים מהגולשים שהגיעו לאתר.

אגב, לא מעט מחקרים גילו כי משלוח חינם הוא פרמטר שמגדיל את הסיכוי לרכוש בחנות וירטואלית – זו, כמובן, לא החלטה של החברה לבניית אתרים אלא של בעל העסק, ואם הוא אכן מציע זאת ללקוחות חשוב להבליט את הדבר.

  • צור קשר 0509990751